Wedstrijd 2 in de OW-cup

Hallo Sponsoren, fans en geinteresseerden,

Hier het verslag van de tweede race op zaterdag 28 april.

Er stonden twee kwalificatie trainingen en een wedstrijd op het programma. Besloten werd om de eerste training op een paar ronden oude achterband te beginnen, maar na 3-ronden kwam Toine al binnen en melde dat de band geen grip had. Toch had hij zich als 8e gekwalificeerd.

Voor de tweede training een vers setje rubber gemonteerd, en dit pakte beter uit. Hij kon zijn snelste tijd ooit verbeteren naar een 1.46.015 en een 7e startplek was het resultaat.

De wedstrijd werd er 1 met ups en downs, ups: goede start, mooie gevechten en als 6e gefinisched. Downs: 20sec. penalty voor een vermeende valse start ( dit ligt nu ter beoordeling bij racecontrol of het terrecht is) waardoor hij als 14e geklassificeerd werd, en een achterband die niet op bedrijfstemperatuur wilde komen.

We krijgen nog te horen of de uitslag definitief blijft of dat Toine de 6e plek met alle bijbehorende punten terug krijgt. Hierover houden we U op de hoogte.

Toine’s gevoel voor de motor en ook de snelheid wordt steeds beter. Hij wil steeds sneller en sneller en heeft een smile van oor tot oor. Ook hebben we weer veel geleerd mbt. de banden, we weten nu welk type band beter bij hem past en hoe we deze werkend moeten krijgen. Ook proberen we nu dmv. coaching om het gat met de toprijders te dichten. Dit in combinatie met de enorme drive die Toine heeft moet haalbaar zijn.

 

Stay tuned!

Iedereen die dit mogelijk maakt, bedankt!!

Lees meer

Eerste wedstrijd supercup 1000 op Assen

file-4 file-5

Afgelopen zaterdag was het dan zover, de eerste wedstijd in de eredivisie van de Nederlandse motorsport.

Na een totaal verregende voorjaarstraining op Val de Vienne, hadden we besloten om voorafgaande aan de eerste wedstrijd nog een training op Assen te rijden om toch wat “droge” kilometers te kunnen maken een gevoel te krijgen met de nieuwe motor.

Deze training ging bijzonder goed, en de rondentijden gingen gestaag naar beneden. Alleen, hoe lager de rondetijden, hoe groter de problemen met a: de vering en b: het geluid. Eerst gepoogd om de decibels onder controle te krijgen, waar wij dachten dat de uitlaat de boosdoener was, bleek achteraf na diverse veranderingen dat de decibels uit de airbox kwamen. Door een andere tandwiel verhouding te kiezen werd het toerental waarmee Toine het meetpunt passeerde aanzienlijk verlaagd met als gevolg dat het nu wel goed was.

Hierna de vering nog aangepast, maar hier was niet voldoende trainingstijd meer voor om dat uit te proberen. Thuis hebben we nog de nodige aanpassingen gedaan aan de vering zodat de motor stabieler werd in het meeuwenmeer, en niet meer zo snel wheelies zou maken.

Zaterdag, racedag, 2x kwalificatie en 1x wedstrijd was het programma. De doelstelling was, leren, leren en nog eens leren. stiekem hoopte ikzelf dat hij ergens rond de 12e plek zou eindigen.

De eerste kwali ging meteen goed, en bij terugkomst zei Toine dat de motor veel meer vertrouwen gaf, hij had er zin an!

De tweede kwali was ook Ok, een 8e tijd was zijn deel. Hij had veel geleerd van de snelle mannen, een 1000cc door de bochten sturen is toch wel heel anders dan met een 300cc! Nu de motor wedstrijd klaar maken, hoeveelheid benzine uitrekenen, banden wisselen etc. etc.

De wedstrijd; Toine kwam goed weg, verschalkte twee coureurs, maar moest deze plekken in de eerste ronde toch weer afstaan helaas. Na een kort gevecht met Bas Leneman kon hij hem achter zich laten, en kwam Toine als 8e over de finisch! Een resultaat dat beter was dan vooraf gehoopt, en ook weer verbetering van zijn snelste ronde naar een 1,46.5. De banden hebben zich super gehouden, Toine heeft weer veel geleerd en we kunnen weer wat aanpassingen maken waardoor Toine de volgende race hopelijk weer betere rondetijden kan draaien. Het is 1 grote leercurve waar we nu inzitten!

We hopen dat er nog wat verrassingen inzitten dit seizoen!

Stay tuned

Met grote dank aan onze trouwe sponsoren die dit avontuur voor Toine mogelijk maken!

Lees meer